• Smartwatch, fitnessarmband, barfota skor och annan träningsutrustning

    Min bror har just fått en ny garmin-klocka och han hade den i springklubben. Nu verkar det som om resten av laget också skulle vilja få en löpande klocka. Jag har inte upptäckt vilket smartur som är bäst att köra för även om Garmin är en vild klocka så verkade det också ha några brister.

    Vilket smartwatch ska jag investera i?

    Det här är min stora fråga. Utvecklingen av smartwatches har kommit där jag är redo att spendera pengar på en. Folk som använder dem säger att de har blivit riktigt bra.

     

    Min stora fråga har alltid varit om jag bryr mig om att ladda dem varje dag hur bra GPS var och om min löpande app samt spotify fungerar med den. Jag kunde förstå att dessa funktioner inte fungerade för Garmin, som hade andra alternativ för att lösa detta.

     

    Jag har tittat på dessa tre smarta körklockor

     

    1. Garmin Forerunner 735XT
    2. Samsung Gear S3
    3.  Apple Watch Series 2

    Ska jag använda ett fitnessarmband istället?

    Jag tror fortfarande att ett smartwatch snabbt stiger i pris, och i allmänhet står jag och predikar i den löpande klubben att "Less is more." Så vi behöver inte alla nya redskap för att bli redo för vår första ultralopp.

     

    Du kan dock få många fördelar om du spårar ditt träningspass, varför jag tycker att det är en bra idé att köpa nytt redskap, plus att det kan hjälpa till med motivation, åtminstone i början.

     

    Jag har hittat några riktigt billiga fitnessarmband, som är bra alternativ till en kanske lite för dyr smartwatch, åtminstone jämfört med vad vi behöver dem för.

     

    Jag tycker det kan vara bra om vi får lite fler medlemmar i springklubben, som gradvis blir ganska välskötta nu, både när det gäller fitnessutrustning, köra armband, och sedan är vi fler som har börjat springa i de feta barfota skorna från VIVO. Där vill jag också skicka alla mina rekommendationer.

     

    Även om barfotaskor kan vara lite dyra, håller de riktigt länge. Jag har dem med vibramsulor tillverkade av VIVO, och har kört maraton i dem flera gånger, och använt dem i nästan ett och ett halvt år, och tittade bara på dem igår och de är fortfarande inte slitna. Det skulle vara alla andra löparskor jag har haft på den tiden.

     

    Om du saknar en löpning klubb i Västjylland, eller känner till några bra springvägar i Danmark, känn dig fri att lämna en kommentar om du vill gå med i en grupp killar i slutet av tjugoårsåldern som tränar för sin första ultra.

     

    Om du behöver mer utrustning för din träning har jag hittat en bra webbplats där du till exempel kan hitta en träningsmatta och andra träningstillbehör om detta är av intresse. tack för att du läste

     

    Jag använder den här bloggen för att öva mitt svenska eftersom jag planerar att flytta från danmark till sverige i sommar

    Smartwatch, fitnessarmband, barfota skor och annan träningsutrustning


  • Commentaires

    Aucun commentaire pour le moment

    Suivre le flux RSS des commentaires


    Ajouter un commentaire

    Nom / Pseudo :

    E-mail (facultatif) :

    Site Web (facultatif) :

    Commentaire :